Hur gör jag en retur?

  • LensWay står för portokostnaden av din retur vid användning av vår retursedel. När du skickar din order tillbaka, använd gärna originalkartongen eller motsvarande emballage som skyddar produkterna väl.

    Glasögon

    Om du vill returnera glasögon, använder du retursedeln som ligger i paketet för att skicka tillbaka dina varor. Har du tappat bort din retursedel så kan du kontakta vår kundservice för att få en ny.

    Linser och tillbehör

    Om du vill returnera hela din beställning kan du registrera din retur och skriva ut retursedel via Mina Sidor. Observera att du bara kan returnera oöppnade, oskadade och omärkta förpackningar. Vill du returnera en del av din beställning? Kontakta vår kundservice, så hjälper vi dig att registrera din retur.

    Allmänt

    Kampanjer och erbjudanden kan ha specifika regler och villkor och måste nyttjas i enlighet med dessa. Vid eventuell retur/byte efter kampanjperioden kan erhållna rabatter inte utnyttjas.

    OBS! Glöm inte att rapportera din retur även hos Klarna, då pausas nämligen din faktura under tiden vi hanterar din retur. Detta kan du enkelt göra via Klarna-appen, Klarnas hemsida eller genom att ringa Klarna på 08-120 120 10.

  • Vill du hjälpa oss att förbättra svaret?

      

    Vilken information saknar du?